Valen i ens liv

Ja jösses det där lät väl allvarligt haha.
Det handlar om någe så simpelt som en kamera.
För ca två år sen köpte jag en systemkamera då jag alltid velat haft en.
Köpte ett objektiv och filter och verkligen njöt av att få prova mig fram.
Men nu har stackaren blivit liggandes sen mitten på graviditeten.
Det visar sig att jag är på tok för bekväm för stackaren.
 
Jag älskar att fota och har alltid gjort så det är ju därför jag alltis velat haft en "riktig" kamera.
Så nu när jag märkte detta satte jag snabbt funderingarna i kugghjulen i huvudet.
Skulle man kanske ha skaffat en kompakt system istället?
Är det smidigare?
Ja den är smidigare då kamera huset är lite mindre på en sådan då dom är spegellösa.
MEN!
Då har jag fortfarande kvar att jag måste hålla på med objektiven.
Kan en kompaktkamera vara bättre för mig?
Jag tror nästan det.
Så frågan är ju om man istället ska kosta på en värre model kompakt.
 
Som jag skrev älskar jag att fota.
Men har upptäckt att jag kommer mig inte för eftersom jag sällan har båda händerna fri.
Sen vill jag gärna att det ska gå snabbt och smidigt.
Jag behöver inte alla värsting funktioner som finns egentligen.
Utan jag vill gärna kunna ta kort utan att fylla telefonen så man mitt i allt måste stå och välja ut dom man tycker är bäst.
Den ska ju alltså kunna följa med på allt!
Och det känner jag tyvär att systemkameran inte gör.
 
 
moster (farmoranka)
2017-03-09 @ 15:05:25

LUMIX DC VARIO 60X OPTICAL ZOOM STÅR DET PÅ LINSEN
PANASONIC DMC-FZ72 STÅR DET DÄR MAN KIKAR IN
Den har varit kanonbra för mig och man kan välja om man vill sköta allt själv eller automatiskt Men det finns inga linsbyten utan den är fast Och jag gillar den helskarpt mot den andra med linsbyten Men man kanske blir bekväm med åldern så det är därför :)
den var billig också :)

Svar: Jaha ja då får ja ta och kolla upp det:)
Annars är ja väldigt inne på Nikon men huvudsaken är att den är lätt och smidig att rycka med i farten;)
Desirée Hedlund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Li11a Ladyn

Är en ensamstående med en underbar son som älskar att sitta bakom ratten i en lastbil

RSS 2.0